System zabezpieczający ZEDER to system mechanicznej ochrony, który montuje się na stałe na osi kierownicy i tym sposobem dokonuje blokady całego układu kierowania.
Kiedy system ZEDER jest zamknięty, oś kierownicy, cały układ kierowniczy oraz koła są zablokowane. "Klin" który blokuje oś kierownicy wytrzymuje (przy próbie gwałtownego wyłamania) 7-mio tonowy nacisk tak, że nie może zostać wyłamany.
Teoretycznie jest możliwe, by przy takim nacisku (7 ton) wyłamać całą dolną część wahacza kierownicy, ale również wtedy OŚ KIEROWNICY I KOŁA POZOSTAJĄ ZABLOKOWANE. Kradzież, odjazd, odholowanie i pchanie pojazdu są NIEMOŻLIWE.

*
Można go ukraść tylko na lawecie, co w praktyce wygląda tak, że jest to jeden przypadek na 1000, to jest 0.1%
Jeszcze jeden szczegół czyni ten system UNIKALNYM i BEZKONKURENCYJNYM.
Jest to specjalny, okrągły, pusty klucz w kształcie rurki i zamek, które są całkiem różne od standardowych, znanych dotychczas kluczy i zamków, a stworzone i opatentowane zostały specjalnie dla systemu ZEDER.
Tych kluczy nie wykorzystuje się do żadnego innego rodzaju zamków, a przy ponad milionie posiadanych kombinacji stanowią jeszcze jeden bardzo ważny szczegół ochrony.
Oryginalny kształt klucza nie pozwala na podrobienie, a specjalna konstrukcja zamka uniemożliwia dostęp śrubokrętowi, wiertarce, czy jakiemukolwiek obcemu narzędziu do wyłamania zamka. Również ciekły azot jest bezsilny i bezużyteczny przy zamku tego typu.
System ZEDER jest całkowicie bezpieczny w użyciu podczas jazdy samochodu, w którym jest zamontowany.
Podczas konstruowania systemu, producent zwrócił szczególną uwagę na bezpieczeństwo. W trakcie produkcji, w systemie zawarto podsystemy ochrony które zapewniają całkowite bezpieczeństwo w trakcie jazdy samochodu. Mocna sprężyna jak i samo położenie zamontowanego systemu ZEDER w pojeździe wyklucza jakąkolwiek możliwość zamknięcia ZEDERA podczas jazdy.
Potwierdzają to liczne testy w renomowanych instytucjach, jak również wiele Europejskich Patentów i certyfi katów, jak np. TÜV,oraz ISO 9001:2000.